Saturday 17 March 2012

Saya dan bicara maya...

Saya dan bicara maya??? Terlalu lama saya mikirkan untuk saya miliki satu "utopia" kata yang tersendiri..terlalu banyak yang mahu saya kongsikan, berlandas pada pengalaman yang banyak membentuk hati, minda dan juga rasa.

Saya dan bicara secara hakikinya tak mampu dipisah kerana saya adalah seorang pendidik. Pendidik yang kadangkala kelihatan gagah...pendidik yang ada tikanya nampak goyah..jujur saya akui, satu ruang diantara dinding-dinding kelas takkan mampu menampung gelodak minda yang sentiasa bertanya "apa, berapa, siapa, dimana, bagaimana dan kenapa". Persoalan yang tak pernah ada kesudahan...membaca  ruang maya blogger lain pula selalu saja menjemput rasa untuk sama-sama meluah, berkongsi rasa.Lalu saya putuskan hari ini untuk bermula..tanggal ini saya mulakan bicara...

Ini utopia maya milik saya..akan ada bicara bahagia..pasti ada datang duka..akan ada yang menyanggah menerjah, pasti ada yang menerima dengan mudah..saya pemikir biasa, yang tak punya  apa-apa..mudah cerita, saya sekadar ingin mengoptimakan pengunaan otak yang ada masa geraknya ligat, ada masa jalannya lemah memberat. Saya gusar, jika otak saya leka. Saya takut jika otak saya lelah, lemah lantas rebah.. saya takut otak saya haus..akhirnya lesi mati kerana tak diisi...

Buat teman yang membaca...mohon kita sama-sama mencari makna dibalik setiap entri..minta agar sama-sama hati dikongsi, pohon agar minda sama-sama kita isi..sama-sama kita mendidik, dididik dan terdidik...salam permisi..izinkan saya bermula di sini...

No comments: