Saturday 10 November 2012

terima kasih...




Sejak dari semalam, Sang Pendidik terima kiriman sms dan juga panggilan, menerima dengan senang, kasih dari yang telah dan pernah menerima didikan:


Terima Kasih 1, PD0021A, kiriman sms # 

Assalamualaikum mis...sya ------- . trima kasih..alhamdulillah sye dpt pointer 3.5..trima kasih skali lgi..doakn sye berterusan ya.misss..


Terima Kasih 2, PD0021B # panggilan telefon #

Assalamualaikum, miss. Saya ------ . Nak cakap terima kasih sebab saya dapat pointer 3.2. BEL cukup2 makan je miss. Maths saya dapat B+. Lepas tak miss, pointer 3.2 tuh?


Terima Kasih 3, ex-PD0021B # kiriman sms #

Salam miss..sy dpt 3.46 je..bel B+. Terima Kasih, miss (dikiriman kedua)


Terima Kasih 4, PD0021B # panggilan telefon #

Assalamualaikum miss, saya ------ dari PD0021B. Saya dapat 4.00 flat. Alhamdulillah. Terima kasih, miss. Saya cadang nak study business, tak nak account..tak minat..terima kasih, miss. Love you..


Berbunga harum hati Sang Pendidik..anak-anak didik ini datangnya dari gerombolan yang bertuah, diberi peluang dan wang untuk menimba ilmu, walau diri sedikit lemah, yakin sedikit kerdil, otak sedikit degil..ini anak-anak didik yang diberi ruang, gerunnya ditawan, peluang tak dipersia, usaha berjuta daya.

Sang Pendidik langsung tak mengharapkan apa-apa KECUALI pengharapan yang ini - hasil didikannya dimanfaatkan untuk ad-din, bangsa, negara, dunia dan akhiratnya.

Sang Pendidik langsung tak mengikat rasa keberhutangan budi dari mereka. Baginya, apa-apa yang digapai mereka adalah berkat usaha kendiri, dengan rantaian panjang kukuh doa si ayah dan ibu, bersulam cantik berlimpah kurnia dariNYA.

"Terima Kasih" bagi Sang Pendidik adalah bonus yang tidak diminta.. tapi bila diberi, dia pasti terbuka menerima..



p/s: TERIMA KASIH yang mendidik & yang dididik sekalian kerana mengajar aku memberi dan menerima kasih. Sungguh...kasih kalian, telah aku terima.







No comments: